08 February, 2011

شكوي إلي الهوي





شكوي إلي الهوي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

ياهوي........
أسكن قلب إمراه......
قلبها قصري أنا........
فيه أعيش أنا..........
أتنفس فيه عطرها.......
وأكل أحلي ثمارها........
قلب عشقني أنا......
أخذت مفاتيحه أنا......
جلست علي عرشه أنا.......
علمته كل اللغات........
أسمعني بها أحلي أهات.....
ملئتة عشقا.......
أثقلته حبنا......
شربتة خمرا.......
حتي أصبح بحبي ثملا.....
مترنحا....
يسير متأرجحا.....
في دنيا القلوب تأها.....
أغرقته في بحر الهوا........
تركته سقيم بلا دوا.........
بعثرت كلماتة.....
شتت أفكاره.....
ملكته لنفسي.....
لا يصلح لغيري......
قرأة أفكاره......
حفظت أركانه.....
مزقته شغفا.....
أرجفته خوفا.....
فصاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار ملك لي......
رتبت أوراقي....
جمعت حقائبي.....
علي السفر مسرعا......
دون الشعور بالذنب.......
بلا خوف بلا رعب.......
تركتة خاويا.......
خاويا لي لا لغيري يحتويه او ليسكن فيه.......
مستعملا مني .......
رافضا غيري......
ساهرا ليلي........
ما هرا أنا ......
ولكن في جرحي لغيري.......

فهل أنا مذنب؟!!!!!!!!!!!!!

عبدالرحمن
لست أنا هذا الرجل

16/11/2010
11:44 am

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ايه الشخص اللي ف التدوينة دي؟أقل ما يقال عنه إنه لاإنساني ودوني..ممكن حد بيهوى التمثيل ولم تتح له الفرصة فداير يمارس هوايته المفضلة..حد بينجح أنه يوصل للآخر عن نفسه الإنطباعات اللي عايزها توصل ويحجب الباقي..حد بارع ف الدهاء الشيطاني
    أو ممكن برضه شخص تقريبا ً عنده مركب نقص
    ومن النوع اللي طول ما الشئ مش ف إيده بيرغبه وبجنون..مجرد ما يمتلكه بيزهده..وقد يأنف منه كمان
    حد كده ممكن تركب عليه كذا مسمى كلهم مش لطاف خالص بصراحة
    معرفش
    شايفاها كده يعني

    وعلى الرغم من إنها فيها تعبيرات رااائعة من الناحية الأدبية يا عبدالرحمن
    بس بجد
    ومن غير زعل
    أنا محبتش التدوينة دي خاااااااااااااااااااالص
    وبعدين ياعيني بتخليه يسأل وبراءة الأطفال في عينيه ف الآخر
    فهل أنا مذنب؟
    لا والله
    !!!!!!!!!
    بصراحة
    أبلغ إجابة لسؤاله ده..عدم الرد والتجاهل التام
    لأن شخصية زيه متستحقش حتى اللحظة اللي ممكن نديهاله من عمرنا ف رد

    مش تزعل يا عبده
    أنت أسلوبك الحقيقة رااااااااائع جداااااااااا ف التدوينة دي
    بس
    رغم كده
    مش مستسيغاها إطلاقا ً يعني..ولا قادرة أتقبلك فيها
    مش أنت
    مش لايقة عليك..ولا متماشية مع النهج اللي أعتدته منك ف كتباتك

    أسفة لو كان كلامي كده يعني..بس ده رأيي بصراحة
    بس كده

    ReplyDelete